De Canva plugin voor HubSpot: dreamteam voor social media

Een belangrijk doel van plugins is het leven gemakkelijker te maken in een bekende werkomgeving. In HubSpot zit een app die best wat meer aandacht mag. Het is de Canva plugin voor HubSpot. Het unieke is: de plugin is razend populair bij designers én SEO-geeks.

Voor HubSpot-gebruikers: de plugin is zoals alle andere te vinden in de marketplace. De populariteit zorgt ervoor dat de Canva plugin voor HubSpot bovenaan staat. Dat scheelt weer scrollen. Koppel de app met HubSpot en geef hem toestemming voor de interactie. Fasten your seatbelts.

Canva plugin voor Hubspot: the facts

Voor de newbies in online marketing: moeten we Canva nog introduceren? Sinds de introductie in 2013 is het Canva gelukt om aantrekkelijke visuals te maken op een verbazend laag instapniveau en je bent er zo mee op weg. Met een optimale low learning curve dus. De laatste keer dat het zo gemakkelijk was om visuals te maken, was toen iedereen kon schilderen met Ravensburger 😊

Canva kwam op het juiste moment, toen ook social media een vlucht nam. Social media en Canva waren en zijn een prima combi, omdat het snel resultaat geeft en Canva nauwgezet de belangrijkste socials in de gaten houdt als het gaat om de specs.

Dat is waardevolle info voor alle social geeks. Zo passen de grootste socials regelmatig de eisen aan voor hun ideale visual. Dat zijn vooral afmetingen, maar denk ook aan het toevoegen van populaire bestandsformaten. Canva heeft ze scherp op de radar. Wil je een visual maken voor bij je post? Dan helpt de Canva plugin voor HubSpot je met de beste lay-out.

Verras met je visuals met behoud van je SEO

Het enthousiasme van designers én marketeers zit hem in de combinatie van gemak en resultaat uit HubSpot en Canva tegelijkertijd. Ben je als designer nog niet bereid je Canva-koninkrijkje te verlaten voor HubSpot? Dan is de kans groot dat je uiteindelijk je fancy plaatjes uitsluitend maakt voor je inner circle. Aan de likes zal het je niet snel merken. Je vrienden, opa en oma’s klikken wel. Maar je notering in Google kun je vergeten. Lijkt ons niet de bedoeling, want de schoorsteen moet ook roken.

Om je vaste publiek te behouden en tegelijkertijd SEO-technisch goed bezig te zijn, kun je de posts delen in HubSpot. Wij helpen je graag aan een Hubspot demo, zodat je de voordelen zelf ontdekt.

Zit je in HubSpot en heb je Canva gevonden in de Marketplace en geïnstalleerd? Dan heeft de social tool in je Marketing Hub er een Canva upgrade bij.  

Design with Canva in HubSpot

Zonder dat je het echt doorhebt, betreedt je dan het universum van Canva. Maar wel gewoon binnen je HubSpot-venster, zonder dat je naar een andere locatie navigeert. Do the Magic in Canva en als je klaar bent, dan zet Canva je visual in de post in HubSpot. Zo gemakkelijk.

Canva visuals met HubSPot meerwaarde

Het voordeel van het uitstapje is ook dat je bestand ook gewoon wordt toegevoegd aan je Canva-database. Zo blijft alles centraal, terwijl je wel direct de statistieken over clicks en bereik terugziet in HubSpot.

Twijfel je nog of HubSpot iets voor je is? Maar je hebt al wel een account in Canva? Ons advies is: toch vooral beginnen. Wij hebben in deze post uitgelegd hoe Canva het leven gemakkelijk voor HubSpot-klanten. 

HubSpot menu in Canva

Maar de Canva plugin voor HubSpot geeft je ook de mogelijkheid om vanuit Canva zelf visuals te delen in HubSpot. En dit werkt ook in de gratis versie van HubSpot. Heb je de link gelegd, dan heb je er een extra keuze in het Canva-hoofdmenu bij gekregen.

Hierin zie je direct welke afbeeldingen je in HubSpot hebt staan, zodat je ze direct kunt bewerken.

Toevoegen kan nu ook. Met de nieuwe functie om bestanden te delen, deel je je kunstwerkje in Canva direct met de social tool in HubSpot:

Hubspot image files in Canva

Wij zien de duidelijke boodschap die Canva ons meegeeft? Namelijk dat het tijd wordt om Canva te koppelen met HubSpot. Zet hier de eerste stap!

Overige
blogs

Microsoft NCE: wat moet ik ermee? Aumatics helpt.
Nieuws
Lennert Hut

5 x takeaway van Microsoft NCE

Microsoft past zijn licentiemodel aan voor zakelijke gebruikers. Vanaf 1 maart gaat de Microsoft NCE (New Commercial Experience) in. Niets doen kan zorgen voor flinke kostenstijging. De belangrijkste veranderingen op een rijtje.

Lees meer »