Ga terug

Het nieuwe bellen: VOIP

KPN heeft bekend gemaakt vanaf 1 september 2019 te stoppen met ISDN en PSTN. Zo’n 20 procent van de Nederlandse bedrijven belt nog via deze traditionele telefoniedienst. Waarom stopt het en wat is een goed alternatief voor bellen?

Wat is ISDN en waarom stopt het?

De analoge PSTN en haar opvolger digitale ISDN verlopen via telefoniecentrales en het telefonieplatform van KPN. Sinds 2006 zijn deze lijnen ook beschikbaar voor andere telefonieaanbieders die de diensten afnemen bij KPN. Het voordeel van ISDN is dat je over dezelfde telefoonlijn gelijktijdig meerdere telefoongesprekken en datadiensten kunt voeren. Echter zijn ISDN en PSTN relatief dure diensten. De reden waarom nog zoveel bedrijven bellen via ISDN of PSTN, is vermoedelijk doordat dit vaste kosten zijn in de administratie, net als gas en licht. Ze vallen niet op, tenzij je bewust gaat uitrekenen wat je kunt besparen door over te stappen op een alternatief.

Het alternatief:VOIP

VoIP is een afkorting dat staat voor Voice-over-Internet-Protocol. Dit protocol maakt het mogelijk dat men via het internet kan bellen. Bovendien kan er naast spraak ook andere digitale informatie worden meegezonden.

Afbeeldingsresultaat voor VOIP

Waarom overstappen naar hosted VOIP?

De laatste jaren zijn de tarieven van telefonie sterk gedaald. Internetdiensten zoals Voice over IP hebben hun succes al een aantal jaren bewezen en is minstens zo stabiel als ISDN. Hosted VoIP is zo’n alternatief, op basis van VoIP. Een aantal voordelen:

1. BESPAREN ISDN NAAR VOIP:
ISDN is duur. Overstappen van ISDN naar VoIP gaat u daarom in vrijwel alle gevallen geld besparen.

2. NUMMERBEHOUD:
Bij het overstappen naar Hosted ISDN houd u altijd uw eigen telefoonnummer.

3. VEEL EXTRA FUNCTIONALITEITEN:
Welke telefooncentrale functies bent u gewend? Doorschakelen, keuzemenu of welkomsttekst? Al deze functies krijgt u er gratis bij, plus nog veel meer!


Stap eenvoudig over van ISDN naar VoIP met Aumatics

Maakt uw organisatie nog gebruik van ISDN dan bent u na 1 september 2019 niet meer bereikbaar. KPN stopt namelijk met ISDN op die datum. Maar waarom zou u zo lang wachten om naar iets nieuws over te stappen? Er zijn uitstekende alternatieven beschikbaar en met veel meer mogelijkheden. Stap nu met Aumatics over van ISDN naar VoIP aan de hand van dit stappenplan:

1. INVENTARISEREN:
Aumatics inventariseert samen met u de huidige communicatiebehoefte en situatie. We houden daarbij extra rekening met allerlei aspecten als veiligheid, comptabiliteit met specifieke apparatuur zoals pin of alarm en huidige kosten.

2. MIGREREN:
We leveren een VOIP oplossing waarbij u indien gewenst de huidige apparatuur zoveel mogelijk kan behouden.

3. OPTIMALISEREN:
We definiëren een stappenplan naar nieuwe mogelijkheden en implementeren deze in uw onderneming.

4. BEHEREN:
Aumatics neemt de verantwoordelijkheid voor de optimale werking van de klant haar communicatiemiddelen.

Bespreek met ons de mogelijkheden en we bieden u een passend voorstel met een helder stappenplan. Voor meer informatie neem contact op met Xander Bok (+31854891240). Hij zal u graag verder helpen!