Multi Factor Authenticatie

Multi Factor Authenticatie (MFA)

Verbeter uw beveiliging en gebruikersgemak in de Cloud

 

De uitdaging

U maakt binnen uw organisatie steeds meer gebruik van verschillende cloud oplossingen. Uw administratiepakket heeft u naar de cloud gebracht, uw klantinformatiesysteem en ook verschillende bedrijfsapplicaties. Maar hoe zit het eigenlijk met de beveiliging hiervan? Uw gebruikers hebben allemaal inloggegevens voor deze applicaties maar hoe beheert u deze? En hoe zorgt u ervoor dat deze niet in de verkeerde handen komen met alle gevolgen van dien? Los van de wet- en regelgeving zoals de AVG/GDPR, wilt u immers als bedrijf zorgen dat uw data niet op straat komt te liggen.

Daarnaast is het centraal en veilig aanbieden van cloud applicaties voor veel bedrijven een uitdaging. Zeker met de “handigheden” van sommige browsers. Deze bieden aan om inloggegevens van gebruikers op te slaan op de werkplek zodat uw medewerker ze niet steeds opnieuw hoeft in te tikken. Zeker handig maar net zo zeker absoluut niet veilig. Ook moeten de gebruikers zelf vaak de cloud applicaties “bookmarken” in hun browser wat weer voor beheerproblemen zorgt als ze bijvoorbeeld een ander device gebruiken.

 

De oplossing

Door het aanbrengen van een extra controle laag in uw beveiliging, is het niet meer voldoende voor kwaadwilligen om enkel een gebruikersnaam en een wachtwoord te achterhalen. Met het implementeren van een zogeheten Multi Factor Authenticatie (MFA) oplossing, brengt u uw beveiligingsniveau met een grote stap naar een hoger niveau. Dat vindt de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) die de AVG/ GDPR wetgeving handhaaft prettig maar u als organisatie creëert hiermee een forse drempel tegen hackers.

De werking is zeer eenvoudig; na het ingeven van uw inlognaam en wachtwoord, ontvangt u een push notificatie op uw mobiele telefoon die u vervolgens ingeeft waarna u wordt ingelogd. Dat is alles.

Door het centraal inloggen in de beveiligde omgeving met behulp van de MFA methode, ontsluit u in 1x al uw bedrijfsapplicaties voor uw medewerkers. Het is niet meer nodig om websites van uw applicaties te bookmarken en inloggegevens lokaal op de werkplek op te slaan. Op deze manier verbetert u het gebruikersgemak voor uw medewerkers aanzienlijk maar wel op een zeer beveiligde wijze!

Wilt u meer informatie over deze oplossing en van gedachten wisselen hoe deze oplossing ingezet kan worden binnen uw organisatie, neem dan gerust contact met ons op. We vertellen u er graag meer over. Klik op onderstaande link.