Waarom stopt ISDN?

KPN heeft bekend gemaakt vanaf 1 september 2019 te stoppen met ISDN en PSTN. Zo’n 20 procent van de Nederlandse bedrijven belt nog via deze traditionele telefoniedienst. Waarom stopt het en wat is een goed alternatief voor bellen?

Wat is ISDN?

De analoge PSTN en haar opvolger digitale ISDN verlopen via telefoniecentrales en het telefonieplatform van KPN. Sinds 2006 zijn deze lijnen ook beschikbaar voor andere telefonieaanbieders die de diensten afnemen bij KPN. Het voordeel van ISDN is dat je over dezelfde telefoonlijn gelijktijdig meerdere telefoongesprekken en datadiensten kunt voeren.

Waarom stopt ISDN?

ISDN en PSTN zijn relatief dure diensten. De reden waarom nog zoveel bedrijven bellen via ISDN of PSTN, is vermoedelijk doordat dit vaste kosten zijn in de administratie, net als gas en licht. Ze vallen niet op, tenzij je bewust gaat uitrekenen wat je kunt besparen door over te stappen op een alternatief.

Waarom overstappen naar Hosted VoIP?

De laatste jaren zijn de tarieven van telefonie sterk gedaald. Internetdiensten zoals Voice over IP hebben hun succes al een aantal jaren bewezen en is minstens zo stabiel als ISDN. Hosted VoIP is zo’n alternatief, op basis van VoIP. Een aantal voordelen:
1.Besparen ISDN naar VoIP
ISDN is duur. Overstappen van ISDN naar VoIP gaat je daarom in vrijwel alle gevallen geld besparen.
2.Nummerbehoud
Bij het overstappen naar Hosted ISDN houd je altijd je eigen telefoonnummer.
3.Veel extra functionaliteiten
Welke telefooncentrale functies ben je gewend? Doorschakelen, keuzemenu of welkomsttekst? Al deze functies krijg je er gratis bij, plus nog veel meer! Hosted VoIP is een volwaardig alternatief voor jouw ISDN-verbinding op kantoor. Aumatics denkt hierin graag met u mee. Voor meer informatie kunt contact opnemen met Xander Bok (+31854891240). Hij zal u graag verder helpen!