Ga terug

Drie tips om IT optimaal in te zetten binnen jouw charitatieve organisatie

Je wilt graag aan de ANBI verplichtingen voldoen en zoveel mogelijk giften en overige baten juist besteden. IT is een onmisbare schakel binnen elke organisatie, maar brengt ook extra uitgaven met zich mee. We geven hieronder graag drie tips om het maximale rendement uit je IT te halen en tegelijkertijd je IT uitgaven onder controle te krijgen. 

Tip 1: Lagere IT kosten dankzij sponsorprogramma’s 

Als erkende non-profit organisatie kunt u gebruik maken van sponsorprogramma’s die onder andere Microsoft en Google leveren. Via deze programma’s kan jouw organisatie gratis of met hoge korting gebruik maken van de software en oplossingen van deze partijen. Toch komen wij regelmatig organisaties tegen die onvoldoende gebruik maken van deze voordelen. Dat is zonde, want op die manier worden kosten gemaakt die anders ten goede kunnen komen aan de goede doelen waar je voor staat. Zo kun je gratis gebruik maken van Microsoft 365 Basic en hoge korting krijgen op de overige Microsoft 365 producten. Ook bij het gebruik van de Cloud kunnen duizenden Euro’s per jaar bespaard worden. Wist je dat in veel gevallen zelfs de vrijwilligers in aanmerking komen?  

 

Tip 2: Meer tijd voor uw donateurs met een moderne werkplek 

IT heeft niet altijd de hoogste prioriteit binnen non-profit organisaties. Natuurlijk, je maakt gebruik van een goede Software-as-a-Service (SAAS) oplossing zoals Salesforce, Procurios of Orchestra om jouw donateurs optimaal te bedienen. Maar door verouderde oplossingen, architectuur en schaduw-IT werkt lang niet alles goed samen. Ook is hierdoor de veiligheid en privacy van gevoelige data snel in het geding. Met een modern ingerichte werkplek kunnen alle gebruikers – zowel op kantoor, thuis of onderweg – op een veilige manier gebruik maken van alle applicaties en bijna altijd tegen lagere kosten. Zo blijft er meer tijd en geld over voor de goede doelen die je ondersteunt en de donateurs die dit mogelijk maken. 

 

Tip 3: Flexibele IT dankzij outsourcing 

In jullie organisatie is geen dag hetzelfde.Een wervingscampagne, een collecteweek, locatiebezoek in het buitenland, de dynamiek in de organisatie is groot. Dat vraagt om flexibiliteit van de mensen en van de IT middelenEen interne IT afdeling mist vaak de schaalbaarheid om op elk moment de juiste ondersteuning te kunnen leveren. Uitbesteden is dan effectiever en goedkoper dan zelf doen. Werk daarom samen met een outsourcingspartner die in kan spelen op deze wisselende situatiesZo kun je vertrouwen op de continuïteit van jouw IT omgeving en haal je het maximale rendement uit je acties.  

Heb je aan de hand van deze tips nog vragen, mail ze gerust (l.hoogendoorn@aumatics.nl) of bel ons gewoon even op (085-489 1240). We maken graag (verder) kennis!