Flexibel en voordelig

Net als Aumatics Desktop Online biedt Aumatics Office 365 een flexibele en schaalbare dienst om uw medewerkers altijd en overal de mogelijkheid te geven te werken met de Office applicaties van Microsoft. U betaalt per gebruiker per maand en kunt maandelijks het aantal abonnementen aanpassen of de abonnementsvorm wijzigen.

Naast de Microsoft Office toepassingen biedt Aumatics Office 365 tevens de mogelijkheid tot een centrale e-mail server (Exchange Online) en centrale opslag (Sharepoint Online voor delen van gegevens en samenwerken; OneDrive voor het opslaan van individuele gegevens).

Een belangrijk verschil is dat Aumatics Office 365 in de ‘public cloud’ van Microsoft draait (en niet in de ‘private cloud’ van Aumatics). Dit betekent dat uw gegevens weliswaar veilig in de cloud van Microsoft worden opgeslagen maar dat uw gegevens overal ter wereld in datacenters van Microsoft kunnen staan.

Een ander wezenlijk verschil met Desktop Online is dat Office 365 de applicaties in twee versies aanbiedt. De volledige versies dienen geïnstalleerd te worden op PC, laptop of tablet, de online versies zijn beschikbaar via de webbrowser maar zijn enigszins beperkt in functionaliteit. Voor dagelijks gebruik is in veel gevallen nog een PC of laptop vereist (zgn. ‘fat client’) die regelmatig onderhouden dient te worden middels updates.

Daartegenover staat dat de abonnementskosten van Aumatics Office 365 zeer voordelig zijn. Onderstaande tabel geeft een beknopt overzicht van de belangrijkste overeenkomsten en verschillen:

Aumatics Office 365 Aumatics Desktop Online
Standaard Office applicaties
Abonnement/maand
Client Fat client Thin client
Cloud Microsoft Public Cloud Aumatics Private Cloud
Opslaglocatie gegevens Wereldwijd Nederland (Delft, A’dam)
E-mail server Exchange Online (optie) Hosted Exchange (optie)
Delen bestanden SharePoint (optie) Fileserver, Sharepoint (optie)
Offline werken
Back-up mogelijkheden Beperkt uitgebreid
Prijs abonnement €€
Kosten beheer €€€

 

Neemt u Office 365 bij Aumatics af? Dan bieden wij u vanuit het Shared Service Center deskundige ondersteuning. Dit betekent een goede bereikbaarheid, geen wachttijden en een deskundige, Nederlands sprekende medewerker van Aumatics aan de lijn. Doet zich een verstoring voor of heeft een van uw medewerkers een vraag of probleem, dan staan de medewerkers van het Shared Service Center voor u klaar. Samen lossen we het probleem op.

 

Neem contact op