The HubSpot pause

Toeval bestaat niet: Ed, mijn zakelijk partner, probeer ik al jaren een CRM systeem te doen gebruiken. Ik heb ervaring met Epona ContactManager, SugarCRM, Salesforce en zette voor bedrijven met een jaaromzet van 200 miljoen euro wereldwijde fullblown Microsoft Dynamics CRM op, met fieldservices en ClickDimensions als e-mailmarketingtool.

Maar Ed kreeg ik nog niet mee. Reden: het kost mij te veel tijd en het is te ingewikkeld. Eind 2020 werd ik vanuit HubSpot benaderd of ik met Aumatics HubSpot partner wilde worden.

Van HubSpot had ik wel eens gehoord. Ik wist dat de meeste marketeers het geweldig vonden, maar CRM? Niet echt, totdat…‘Hee Jaap, met Ed, ik heb nu een CRM systeem ontdekt, echt geweldig!” Oh ja? Welk systeem dan? ‘HubSpot!’ ‘HubSpot?! Dat meen je niet!

Het vervolg laat zich raden. Waar je bij andere leveranciers zo partner kan worden (‘hier tekenen bij het kruisje’), moesten we bij HubSpot een ‘ballotageprocedure’ doorlopen, waarbij we na afloop onze CAM (Channel Accountmanager) Gary Murphy en als CC (Channel Consultant) Olivier Monami toegewezen kregen.

Ondanks mijn jarenlange CRM ervaring en diepe kennis werden we door Gary en Olivier bedolven onder studiemateriaal, kennis en inzichten. Ohja, of we ook nog even wat collega’s binnen Aumatics hun HubSpot-certificering wilden laten halen.

HUBSPOT CRM: het leukste crm met professionele integratie

Maak kennis met HubSpot CRM van Aumatics en je wil nooit meer anders! Met maatwerk voor integratie, zodat je met HubSpot direct resultaten haalt in jouw omgeving.

HUBSPOT LIONS SALES PROGRAMMA

In het begin van Q2 werd ik door Gary Murphy benaderd of ik mee wilde doen aan het HubSpot Lion programma. In dit programma gegeven door de geweldige Dan Tyre, werknemer nr. 6 van HubSpot, werd ik met beide benen weer op de grond gezet en door mij en mede-Lions zijn visie in sales in 8 weken bij te brengen.

Dank je, Dan Tyre, dank Gary Murphy voor mijn aanmelding voor het Lion-programma. Dank je mijn fellow Lions: Louise Varley, John Caruso, Christian Geissendoerfer, William Bridgman, Tina Kim, Shelisa Demuth, Ben Rubin, Greg Olson.

WAT HEB IK GELEERD?

Veel, heel veel. Dat HubSpot een social enterprise is. Dat ze echt begaan zijn met hun werknemers, partners en klanten. Zo worden HubSpot-partners gestimuleerd om met elkaar samen te werken. Daarnaast wordt/is door HubSpot heel veel kennis, opleiding en certificeringen GRATIS ter beschikking gesteld. Wakker worden, Salesforce. Wakker worden, Microsoft. Of eigenlijk liever niet!

En dat prospecting (cold calling) alleen maar werkt als:

  1.  je mensen met respect benadert;
  2.  al STAAND belt en glimlacht;
  3.  heel heel rustig, nog rustiger: je naam en je bedrijfsnaam uitspreekt;
  4.  pauzeert, pauzeert voor bijna twee seconden:
    “Paul, this is DAN from HubSpot
    ……………
    …………..” aka the Dan Tyre pause;
  5. behulpzaam bent en vooral niet probeert te verkopen (If you want to be great at sales, you have to be great at helping. Dan Tyre)”

Deze week is heel HubSpot een hele week dicht. Why, because they care, they care and respect their employees:
……………
………….. pause

Bel mij, e-mail mij
……………
………….. pause

Jaap van Vliet

Overige
blogs

IT Security
Lennert Hut

Maak van een privé wachtwoord geen zakelijke bedreiging

Privé wachtwoorden slingeren iets te vaak rond en vormen daarmee ook zakelijk een risico. Een wachtwoordmanager biedt gemak, thuis en op het werk. Maar vooral: het voorkomt bedreigingen, doordat ook privé wachtwoorden voldoen aan zakelijke maatstaven voor IT Security.

Lees meer »
Palo Alto Cortex XDR detectie met AI van Aumatics
IT Security
Frank Kemeling

Palo Alto Cortex XDR: IT Security met mensenkennis

De vele bedreigingen voor IT Security vragen om een andere aanpak. Palo Alto Cortex XDR heeft dat in huis, dankzij AI (Artificial Intelligence) voor endpoint-beveiliging. Senior Security Officer Frank Kemeling blogt over de bijzondere prestaties.

Lees meer »